reklama

Upratané!

Nie, nie ďakujem to nie je treba. Dopočutia. Slúchadlo ťažko dopadlo na aparát. A opäť nič, pomyslel som si. Jeden hlboký nádych a už znovu zamyslene pátram v telefónnom zozname. Potrebujem čas, potrebujem čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Táto veta sa mi v hlave točí ako na kolotoči. A hlavne potrebujem kávu.
Dve lyžičky kávy, tri kocky cukru a voda si vrie, všetko je tak ako má byť.
Nechce sa mi ani veriť, že je to možné. Že jednoducho to nikoho netrápi.
Aké je to jednoduché kľudne si žiť so zalepenými očami.
Keby išlo o človeka tak je mi to úprimne jedno,
ale mŕtva mačka na chodníku s črevami očami vonku, tak to teda nie.
A deti sa tu kľudne hrajú.
Už začína páchnuť a pomaly sa rozkladať. Ale nikomu to nevadí.
Potrebujem čas, trochu viac času.
Ani jeden z pohrebných ústavov čo som obvolal nebol ochotný pochovať mačku.
Asi to všetko ostane na mňa. Au sakra, tá káva je ešte pekne horúca.
Cítim ako mi navrel jazyk.

Metla, lopatka a igelitka to je asi tak všetko čo potrebujem.
Vystrojený a odetý v pracovnom odeve opúštam byt a idem učiniť spravodlivosti zadosť.
Mám z toho dobrý pocit, asi takto sa cíti sup.
V prírode musí byť poriadok.
Skláňam sa nad torzom niekedy ešte dosť živého tvora,
no a dnes je to len zdochnutá mačka, ale o mŕtvom len dobre, aspoň sa tak vraví.
Dosť to páchne.
Metlou pomaly presúvam mačku z asfaltového chodníka na umelú lopatku,
začínajú sa sem zbiehať deti. Rodičia ich odháňajú a sami sa stávajú divákmi.
Ale neprekážajú mi, ja si tu len konám svoju občiansku povinnosť.
V prírode a na sídlisku musí byť poriadok. A hryziem si do napuchnutého jazyka.
Tak a je to, mačka pekne skĺzla do igelitovej tašky. A aj ľudí to už prestalo baviť.
Lenže kde ju zakopem, na to som pred tým ani nepomyslel.
Ale veď kým nájdem vhodné miesto tak ju môžem uložiť v chladničke.
V chladničke je zima tam vydrží a zajtra hneď po práci sa porozhliadnem po nejakom kľudnom a tichom mieste vhodnom na odpočinok posledný.

O päť dni neskôr:
Včera ma opustila priateľka. Prišla ku mne, najprv sa zdala sa byť v poriadku,
ale neskôr ma prekvapila divnou otázkou.
Spýtala sa ma, či žeriem mačky, dala mi facku a odišla preč.
Neviem čo to do nej vošlo, mám vážne obavy o jej zdravie.
Dúfam, že sa nedala na drogy.
Lebo v prírode, na sídlisku a v hlave musí byť poriadok, tak.

Patrik Špaňo

Patrik Špaňo

Bloger 
  • Počet článkov:  134
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Lepšie byť prekvapený pesimista, ako sklamaný optimista.Vzdelaní a inteligentní ľudia si uvedomujú dôležitosť ochrany životného prostredia.Podľa súčastného stavu sveta však musím konštatovať,že väčšinu peňazí majú v rukách úplní hlupáci.Ktorým je dokonca ľahostajný osud aj ich vlastných detí.                                                         (Pa4k) Zoznam autorových rubrík:  FictionSúkromnéPoéziaPrózaNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu